SUCCESSFUL TAUHID Say (O Muhammad): "He is Allâh, (the) One. Allâh-us-Samad (Allâh the Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, (He neither eats nor drinks)).He begets not, nor was He begotten. And there is none co-equal or comparable unto Him." Katakanlah: “Dia-lah Allah, Yang Maha Esa, Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu.Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan, dan tidak ada seorang pun yang setara dengan Dia”.(QS Al Ikhlas:1-4)

Kita lahir ke dunia dengan komitmen: disiplin menjalankan petunjuk Allah Yang Maha Pencipta dalam proses perjalanan kembali kepada-Nya

By Dana Anwari. Berawal dari komitmen kepada Allah: Tuhan Yang Esa tanpa sekutu-- maka hakekat kesuksesan dan keberuntungan akan berhasil kita raih dan nikmati.

Allah yang memulai penciptaan manusia dari tanah. Kemudian Dia menjadikan keturunannya dari saripati air yang hina (air mani). Dia menyempurnakan dan meniupkan ke dalam (tubuh)nya roh (ciptaan) -Nya dan Dia menjadikan bagi kamu pendengaran, penglihatan dan hati; (tetapi) kamu sedikit sekali bersyukur. (Qs As Sajadah:7-9)

Who made everything He has created good and He began the creation of man from clay. Then He made his offspring from semen of despised water (male and female sexual discharge). Then He fashioned him in due proportion, and breathed into him the soul (created by Allâh for that person); and He gave you hearing (ears), sight (eyes) and hearts. Little is the thanks you give!

Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu dalam keadaan tidak mengetahui sesuatu pun, dan Dia memberi kamu pendengaran, penglihatan dan hati, agar kamu bersyukur. (QS An Nahl:78)
And Allâh has brought you out from the wombs of your mothers while you know nothing. And He gave you hearing, sight, and hearts that you might give thanks (to Allâh).
Und Allah hat euch aus dem Schoß eurer Mütter hervorgebracht, ohne daß ihr etwas wußtet, und Er gab euch Ohren und Augen und Herzen, auf daß ihr danken möget.
Allah os hizo salir del vientre de vuestras madres y no sabíais nada. Y os dio el oído, la vista y un corazón para que pudierais agradecer.
suksestauhid.blogspot.com
*


No comments:

SUCCESS LINK